מהו חיפוי שיש חיצוני?

כניסה לתהליך שיפוץ של הבניין דורשת השקעה ומאמץ בתכנון, גבייה וכמובן פיקוח על העבודות המתבצעות בפועל. הנתונים בשוק הנדל"ן מראים כי דירות בבניינים משופצים ומטופחים נמכרות במחירים גבוהים יותר בהשוואה לדירות דומות בבניינים מוזנחים או ממוצעים. "אב-בית" מנוסה בבביצוע שיפוצים בבניינים רבים ומגוונים ואף מתמחה בשיפוץ מבנים הכוללים חיפוי שיש חיצוני עם אריחים רופפים ומטים לנפול.

חיפוי שיש חיצוני משמש לצורך שיפוץ חזיתות של מבני מגורים ומבנים ציבוריים בכל רחבי העולם. מעבר ליתרונות הרבים שיש בחיפוי אבן לבנין לאורך זמן, השימוש בלוחות השיש מעניק לדיירים אפשרות להפוך כל מבנה ישן למבנה מטופח ויוקרתי. התקנים החדשים והשימוש בחומרים ובשיטות מתקדמות מאפשר לדיירים רבים הבוחרים בחיפוי אבן שיש להנות מהשקעה מניבה בערכו של הנכס. פרט לחזית הבניין ניתן להשתמש בחיפוי שיש לצורך ריצוף של שבילים, חיפוי קירות לובי, מדרגות ועוד. פרט לקירות חיצוניים ניתן לעשות שימוש בחיפוש שיש בעבור קירות המטבח וקירות האמבטיה. אבן השיש עמידה בפני תנאי מזג אוויר משתנים ונזקי מים וקל לניקוי ולשימור. שילוב של תכנון נכון, עיצוב מתאים ואיכות עבודה מביאים לתוצאות יפות לעין ותחושת "חדש" לאורך זמן.

מתי יש צורך בתיקונים?

עבודת חיפוי שיש מקצועית מעניקה לשטח מראה יוקרתי ועוצר נשימה. בעבור בניין אשר חזיתו הקודמת הייתה חזית טיח, חיפוי השיש הוא שדרוג חיצוני משמעותי. אך יחד עם זאת, חשוב לציין כי יש להקפיד על ביצוע עבודת חיפוי איכותית ומקצועית. מקרים בהם בוצעה עבודה לא מקצועית מהווים סכנה אמיתית. תיקון חיפוי שיש חיצוני יש לבצע בהתאם לצורך ובהתאם לנשירת אריחי השיש. עבודה מקצועית אשר בוצעה ע"י קבלן אחראי ומנוסה תשאיר בנין מחופה אבן כאשר אריחי השיש מודבקים באופן תקני עם מראה חדש ויפה לשנים רבות. בכדי לבחון את בטיחות המבנה יש לבצע בדיקת שליפה על פי תקן טרם סיום העבודה ובמידת הצורך לדרוש מהקבלן לבצע תיקון חיפוי שיש חיצוני בכדי לחזק את האריחים כנדרש. "אב- בית" מאפשרת שילוב מהנדס מלווה לאורך עבודות השיפוץ תוך הקפדה על עבודה על פי מפרט שמוגדר טרם תחילת העבודה.

חשיבות ביצוע בדיקת ביקורת מבנים

סיפורים אודות אנשים שנפצעו כתוצאה מנשירת אריחי חיפוי נפוצים בכל הארץ. את הדבקת האריחים יש לבצע בהתאם לתקן המצוי במכון התקנים, אך ישנם קבלנים אשר נוהגים למהר בעבודתם על חשבון איכות עבודה ובמקרים חמורים יותר אף להשתמש בחומרי גלם זולים ככל הניתן בכדי לחסוך בעלויות. יש לציין כי ישנם קבלנים רבים אשר דובקים בתקן ומבינים את הסכנה הטמונה באריחים רופפים במשך הזמן. אלו הם בדיוק הקבלנים שכדאי לבחור לביצוע עבודת השיפוץ. בכדי להבטיח את בטיחות המבנה ועמידות האריחים יש להזמין בדיקת שליפה טרם סיום השיפוץ. במידה ומתגלים ליקויים במהלך הבדיקה ניתן לחייב את הקבלן לבצע תיקונים. במקרים בהם עבודת החיפוי אינה תואמת להנחיית מכון התקנים ניתן לדרוש מהקבלן לבצע תיקון חיפוי שיש חיצוני באופן מיידי. "אב- בית" מאפשרת שילוב מהנדס מלווה לאורך עבודות השיפוץ תוך הקפדה על עבודה על פי מפרט שמוגדר טרם תחילת העבודה.

כיצד לבחור קבלן מתאים לעבודה

בתום אסיפות הדיירים העוסקות בדיון אודות התקציב ותכנית השיפוץ יש לפנות לבחירת הקבלן המתאים לביצוע העבודה. יש לסכם עם הקבלן מראש את כל סעיפי העבודה לביוצע, חומרים ושיטות עבודה (הדבקה/קשירה וכד'), משך העבודה, ערבויות מתאימות ותנאי תשלום לאורך השיפוץ. לצורך עבודת חיפוי שיש מומלץ לבחור קבלן בעל ניסיון ומוניטין בתחום. לרשות "אב-בית" עומדים קבלנים מנוסים הפועלים בתחום ועומדים בדרישות התקנים וגמר עבודה לשביעות רצון הדיירים.