מתי כדאי לשפץ?

ניתוח נתונים מתוך שוק הנדל"ן מראה כי דירות בבניינים מטופחים ומשופצים נמכרות במחירים גבוהים יותר בהשוואה לדירות בבניינים ממוצעים ו/או מוזנחים. הענקת שיפוץ חיצוני לבניין מסייעת לעליית ערך הדירה. בהתאם לכך מומלץ לבצע שיפוץ חיצוני לבניין טרם התחלת תהליך מכירת הדירה. פרט לכך מומלץ לבצע שיפוץ חיצוני תקופתי לבניין בכדי למנוע הידרדרות משמעותית של חזות הבניין. הזנחת הבניין עשויה לגרור עלויות שיפוץ גבוהות יותר בעתיד. את תהליך השיפוץ מומלץ לבצע במהלך תקופה ללא גשמים בכדי להימנע מעיכוב בעבודות השיפוץ.

קבלת החלטות במהלך התהליך

ההחלטה על שיפוץ חיצוני לבניין ושיפוץ פנימי היא החלטה אשר צריכה להתקבל בנוכחותם של בעלי הדירות בבניין. לא כדאי לקבל את ההחלטה כאשר חלק מהותי מהדיירים מתנגד להליך. לאחר קבלת הסכמת הדיירים לתהליך השיפוץ יש לקבוע תקציב מתאים ותכנית עבודה. בעבור בתים משותפים אשר משתמשים בשירותי חברת "אב-בית" נפתחת האפשרות להסתייע בשירותי החברה במהלך השיפוץ. חברת אב-בית מספקת ללקוחותיה שירותי ניהול וליווי לשיפוץ חיצוני ופנימי לבניין. גם את גביית הכסף מהדיירים והגשת בקשות לקבלת מימון חלקי מהאגודה לתרבות הדיור ו/או העיריה מבצעת אב-בית בעבור לקוחותיה. גם בתים אשר מעוניינים בשירותי החברה רק לצורך ניהול ופיקוח על השיפוץ מוזמנים לפנות.

מימון עלויות השיפוץ

שיפוץ חיצוני לבניין ניתן לממן במספר דרכים. הדרך הטובה ביותר למימון השיפוץ היא באמצעות מענק מימון של האגודה לתרבות הדיור או בהלוואה נוחה ע"י העיריה. מדובר במענק האגודה המכסה רק חלק מעלויות השיפוץ ואילו את החלק השני יתבקשו הדיירים להשלים. לצורך קבלת המענק יש לפנות אל האגודה לתרבות הדיור בהתאם לתקנות, לא כל בניין זוכה לקבל מענק שיפוץ. אפשרות נוספת לקבלת מימון לשיפוץ היא באמצעות השתתפות בפרויקט תמ"א 38. המטרה העיקרית של הפרויקט היא חיזוק מבנים ישנים כנגד רעידות אדמה. במסגרת הפרויקט מאפשרים הדיירים לקבלן בניית קומות נוספות על גג הבניין בתמורה לביצוע שיפוץ חיצוני ופנימי לבניין ללא עלות מצד הדיירים. הקבלן מקבל את שכרו ממכירת הדירות הנוספות שבנה על גג הבניין. יש לציין כי לא כל בניין מתאים לפרויקט תמ"א 38.

חידוש חזית הבניין

את חידוש חזית הבניין מומלץ לבצע באמצעות חיפוי שיש חיצוני לבניין. אבן השיש תעניק מראה יוקרתי ומרשים לכל מבנה ושומרת על חזית הבנין לאורך זמן. גם במקרים בהם מחליטים הדיירים לבצע רק שיפוץ חיצוני כדאי לשלב בשיפוץ עבודות חיזוק המבנה ושיקום מעטפת הבטון של הבניין. לצורך ביצוע העבודה יש לבחור בקבלן אמין ומקצועי אשר פועל בהתאם לתקנים הקיימים בישראל. טרם סיום העבודה יש לבצע בדיקת ביקורת מבנים בכדי לאתר ליקויים. לחברת אב-בית ניסיון רב בביצוע שיפוצים חיצוניים ופנימיים בבניינים, החברה שמה דגש על בחירת קבלנים מקצועיים ועבודה עם חומרי גלם איכותיים. לרשות "אב-בית" רשימת קבלנית מצומצמת ואיכותית במגוון תחומים הקשורים לשיפוץ בניינים.