ניהול ועד בית היא עבודה שדורשת הרבה השקעה, מסירות, אמינות, זמן ויכולת ניהול ותפעול נכון של הבניין. תפקיד הוועד הוא חשוב ואפילו קריטי לתקינות התנהלות הבניין. קשה לדמיין את חיינו ללא ייצוג פעיל שדואג, מסדיר ומוודא שהבניין פועל כשורה ללא תקלות וללא בעיות כלשהן.

 

אז למה דווקא ועד בית חיצוני?

 

לפעמים אנחנו חושבים שוועד בית מתעסק רק בטיפול הצרכים השוטפים של המבנה, כדוגמת ניקיון המדרגות, איסוף התשלומים ותחזוקת המעליות. אך בכדי להביא לניהול תקין של מבנה משותף, יש להשקיע הרבה יותר זמן ואחריות באופן הניהול של הנכס, ולהיות מוכנים להתמודד עם תקלות ספונטניות, שיפוצים ומצבים לא נעימים שעשויים להתעורר בין הדיירים.

תפקידו של ועד בית משתנה לפי סוג הבניין: ככל שיש יותר דיירים ויותר דירות בבניין, כך תהליך הניהול יותר מורכב, הצרכים משתנים מהר יותר וגם האחריות של הגוף הופכת יותר גדולה.

ועד בית מהווה חלק בלתי נפרד מהבניין, כאשר לרוב הוא מנוהל על ידי אחד מהדיירים או אפילו כמה דיירים שלוקחים על עצמם את האחריות, ומנסים לטפל בכל הנדרש על הצד הטוב ביותר. לצערנו, הפעילות לרוב לא מתנהלת באופן חלק, ומתעוררות מחלוקות ובעיות שאין בידו של הוועד להביא על פתרונן, עקב חוסר ידע או זמינות.

נכון, לדיירים המנהלים את ועד הבית יש כוונות טובות, אך יחד עם זאת קשה מאוד להיות 100% על כל הניהול הנדרש כאשר לכל דייר יש חיים פרטיים, עבודה, משפחה ועיסוקים שונים שלא קשורים לוועד – דבר שמונע מהם לעקוב היטב אחר המתרחש בבניין ולספק לו את הטיפול הנדרש.

במצבים כאלו, מומלץ לפנות לחברת ועד בית חיצונית, שתיקח מכם את הנטל ותדאג לצורכי הבניין מתוך מקום של ידע וניסיון רב בתחום.

 

 

ניהול ועד בית על ידי חברה חיצונית

 

חברת ניהול חיצונית נכנסת לפעולה ומשמשת כוועד בית חיצוני, שביכולתו להשקיע את מירב המאמצים לטיפול בצורכי המבנה והדיירים, עם אנרגיות המנותבות לכל הקשור לניהול הבניין במאת האחוזים, והקפדה על כך שכל המתרחש במבנה וכל בעיה נפתרים בצורה תקינה ומסודרת. רצוי ואפילו מומלץ להעביר את אחריות ניהול הוועד לחברה חיצונית ונטולת פשרות, שיכולה לפתור מחלוקות בקלות ומתוך מקום ניטרלי, ולהשקיע את מיטב זמנה בטיפול בנכס מכל כיוון. בכדי להביא לניהול ועד בית חיצוני אופטימלי, חיוני להכיר את החברה הנבחרת למתן השירות, להבין מה היא מציעה ואם היא מספקת לדיירי הבניין VALUE FOR MONEY. בסופו של יום, החברה היא זו שדואגת לנהל ולתחזק הבניין על בסיס קבוע ואחראית על השקעת כספי הוועד, לכן חשוב להיות בטוחים שאנחנו סומכים עליה ושבידה הידע, הניסיון והמקצועיות לביצוע המשימה.

 

 

חברת ניהול ועד בית חיצוני אידיאלית

 

חברה לניהול ועד בית חיצוני משקיפה על הבניין ודואגת לצרכיו 24/7, במטרה לבטיח התנהלות שקטה של המבנה ושתקציב הוועד מנוצל היטב ותורם לרווחת הדיירים. חלק מתחומי האחריות של חברת הניהול כוללים שירותי ניקיון, טיפוח ותחזוקה של פנים וחוץ המבנה, לכן חשוב לוודא שהחברה עובדת עם חברות מקצועיות ואמינות בתחומי הניקיון, תחזוקת המעליות, הביטוח, המיסים, הגינון ועוד. החברה מקפידה לפקח על פעילות העובדים ולוודא שכל ההתנהלות השוטפת במבנה נעשית נכונה וברמה גבוהה, שכל הדיירים מקבלים מענה לקשיים שלהם ומנהלים את חייהם במבנה בשקט ובשלווה. במידה ומתעוררת מחלוקת בין דיירי הבניין, חברת הניהול החיצוני מסייעת לפייס אותה. בנוסף, הכרחי שהחברה תוכל לזהות ליקויים שעלולים להופיע ולדעת כיצד לפתור אותם, במטרה לשפר את תנאי המחיה של דיירי הבניין מידי שנה בשנה.

 

 

מטרת העל של חברת ניהול ועד בית חיצוני

 

המטרה העיקרית של החברה היא לשמור על הדיירים רגועים ולגרום להם להרגיש שהם בידיים טובות, שתמיד יש למי לפנות ושהפעילות השוטפת של המבנה מתנהלת לשביעות רצונם. תפקיד החברה הוא לא רק לדאוג לבניין, אלא גם להקשיב לדיירים, להבין מה הצרכים והבקשות שלהם ולפי זה להתאים את עצמה אליהם, ולטפל בכל נושא או בקשה במהירות האפשרית. חברת ניהול ועד בית חיצוני מוערכת כטובה רק כשהדיירים מסופקים ושביעות רצונם גבוהה. בזכות החברה, הדיירים יכולים לחיות את חייהם ללא דאגות, ולדעת שהמבנה שלהם בידיים טובות.

 

 

מחפשים חברת ניהול שתעשה לכם חיים קלים? מוזמנים ליצור קשר בטופס או במייל הבא: office@av-bait.co.il