מה כולל תשלום ועד בית?

התשלום אשר משלמים בעבור דמי ועד הבית מיועד לכיסוי הוצאות אחזקת הבניין והרכוש המשותף של הדיירים. דיירי הבניין רשאים להחליט כיצד להוציא את הכספים ומה יהיה גובה התשלום. ברוב הבניינים כוללים תשלומי ועד הבית כיסוי להוצאות ניקוי חדר המדרגות ושטחי הבניין, כיסוי הוצאות גינון, תשלום חשבונות חשמל ומים והוצאות על תיקונים כלליים. בבתים משותפים אשר כוללים גם מעלית משמשים דמי הועד גם לצורך תחזוקת המעלית.

כיצד קובעים את סכום התשלום החודשי?

סכום התשלום החודשי משתנה מבניין לבניין, הסכום נקבע לרוב בהתאם להוצאות הכספיות ותקציב הבניין. נהוג לקבוע סכום אשר מכסה את ההוצאות ומאפשר הפקדה לחיסכון כספי למקרה חירום. גובה תשלומי ועד הבית נקבע לרוב במהלך אסיפת דיירים באמצעות עקרון הסכמת הרוב. דייר אשר סבור כי הסכום שהוחלט על ידי הרוב גבוה מידיי או נמוך מידיי מחויב להחלטת הרוב. באפשרותו לנסות לשנות את גובה התשלום בדרכים דמוקרטיות.

ניהול נכון של כספי הועד

ניהול נכון של קופת ועד הבית משאיר תמיד סכום כסף המיועד לשימוש בעת חירום. פעמים רבות נקלעים דיירי הבניין למצב בו יש צורך בביצוע תיקון יקר במעלית או בצנרת של הבניין. הפקדת חלק קטן מתוך תשלומי ועד הבית החודשיים לקופת חיסכון תעניק לבניין רשת ביטחון כלכלית. במקרים בהם קופת הועד ריקה יהיה צורך בביצוע מגבית מיוחדת מהדיירים בכדי לכסות עלויות בלתי צפויות. ניהול כספים נכון ושימוש בספקים מתאימים יעזרו לדיירי הבניין לחסוך בהוצאות.

מה עושים כאשר אחד הדיירים מסרב לשלם?

ישנם מקרים בהם אחד הדיירים בבניין מסרב לשלם את תשלומי ועד הבית. חובת תשלום דמי הועד חלה על כל דיירי הבניין. בדירות שכורות מחויב השוכר לשלם את תשלומי הועד ואילו במקרים בהם השוכר אינו משלם ניתן לפנות לבעל הדירה. במקרים בהם בעל דירה בבניין מסרב לשלם ניתן לפנות אל עורך דין ולחייב אותו לשלם על פי חוק. בעבור ועד חבר באגודה לתרבות הדיור ישנה אפשרות לקבלת ייעוץ משפטי וסיוע במקרים מסוג זה. שימוש בשירותי ועד חיצוני הכוללים השכרת חברת ניהול ואחזקת בניינים מעבירים את האחריות לגביית תשלומי ועד הבית לחברה.

הפתרון : גבייה וניהול כספים מקצועיים

חברת אב-בית מספקת שירותי ניהול ואחזקת לבתים משותפים. שכירת שירותי החברה מאפשרת לדיירים להעביר את אחריות ניהול הכספים וגביית הכספים אל נציגי החברה. פעמים רבות ועד הבית בבניין מוצא עצמו מתוסכל וחסר אונים אל מול דיירים אשר מסרבים לשלם. פרט לגביית תשלומי ועד בית מעניקה חברת אב בית גם שירותי ניקיון, גינון, הדברה, השבחת הנכס ומגוון שירותים מפנקים לדיירי הבניין.