כמה מבאס זה יכול להיות: בוקר אחד להתעורר ולגלות תקלות ונזקים חדשים בבניין – החל מרטיבות, בעיות צנרת, אינטרקום, דלתות ועד לנראות החיצונית של המרחב הציבורי במבנה. לאור המציאות החדשה והמודרנית של ריבוי בניינים, צף גם הקושי של דיירים לנהל עצמאית את הבית המשותף. על מה חברת ניהול ואחזקה של בתים משותפים אחראית? חסכנו לכם חיפוש, וייתכן שגם הרבה כאב ראש בעתיד: הנה כלל הדברים שאתם חייבים לדעת.

כאשר ממנים ניהול ועד בית חיצוני לבניין, קשת רחבה של תפקידים ותחומי אחריות עוברים אליו – החל מאיסוף כספים מהדיירים ועד לתיקון תקלות שלא היו צפויות מראש. כמו כן, לחברת ניהול ואחזקה תפקיד מרכזי וחשוב באחזקה השוטפת של הבניין, ועליה לבצע טיפולים תקופתיים שמטרתם לשמור על ערכו של הבניין ולמנוע תקלות פתאומיות ובלתי צפויות שעלות תיקונן לעיתים רבות יקרה מאוד.

ראשית, נשאלת השאלה מתי כלכלי ומשתלם למנות חברת ניהול ואחזקה לבניין? לרוב, החל מ-16 דירות ומעלה ישנה המלצה לגייס חברת ניהול. הסיבה היא שכשבניין מונה עשרות משפחות יש צורך במיומנויות ניהול וסנכרון אל מול מספר רב של אנשים, דבר אשר לרוב לא מצליח על-ידי מינוי של ועד בית בהתנדבות.

היתרון המרכזי של חברת ניהול ואחזקה של בתים משותפים

יתרונות רבים לניהול של ועד בית חיצוני אך הראשון והעיקרי שבהם הוא שאין מתווכחים: כלל העבודה והאינטראקציה היא מול חברה אחת, שגם מתחזקת את הבניין. נדבך נוסף ולא פחות חשוב הוא אי הנעימות שנוצר פעמים רבות בגבייה החודשית בין דיירים, ופעמים רבות אף גורם לסכסוך בין שכנים. חברת ניהול ואחזקה פותרת למעשה את הבעיה, כאשר מרגע כניסתה לבניין היא מתנהלת באופן שוטף אל מול דיירי הבניין.

מקצועיות, ניסיון וחסכון בזמן

חברת ניהול ואחזקה אשר פועלת במספר בניינים מעסיקות עובדים מקצועיים אשר מכירים את מערכות הבניין ואת דרכי הטיפול בתקלות השונות. נוסף על כך, מטבע הדברים חברות ניהול מתורגלות לתת מענה מיטבי בזמן קצר, זאת על-ידי הפעלת מוקד טלפוני לתקלות והעסקת עובדים קבועים ומקצועיים היכולים לתת מענה בזמן קצר. כלל גורמים האלו מאפשרות טיפול מיידי בתקלות – דבר אשר לרוב חוסך זמן, וגם כסף.

* אין באמור לעיל להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף לייעוץ משפטי אצל עו"ד. בכל מקרה ספציפי מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין העוסק בתחום.