הכניסה ללובי שוב מוזנחת, חדר המדרגות שוב לא נקי והכסף שאתם משלמים כל חודש לא מקבל תמורה ראויה. אין ספק שניקיון שוטף של הבניין המשותף בו אתם גרים הוא אבן הבסיס לאיכות חיים טובה – הכירו את הפתרון האולטימטיבי לסטנדרט חדש של איכות חיים, ריח נקי ושקט נפשי.

 

אבן הבסיס לאחזקה תקינה של בניין הוא ניקיון חדרי מדרגות שבו: חדרי מדרגות בהם עולים ויורדים בכל יום דיירי הבניין, כמו גם אורחיהם. ועד הבית בבניין משותף הוא זה האחרי לשירותי ניקיון סדירים על-ידי חברה חיצונית לרוב, כאשר נשאלת השאלה – אם אתם משלמים כסף בכל חודש והבניין שאתם חיים בו עדיין לא נקי מה הטעם?

 

שלב א': להיפרד מועד הבית המיתולוגי

אל תזלזלו בתפקיד, ועד בית הוא תפקיד שדורש זמן והמון סבלנות. כשאתם מתבאסים על ניקיון חדרי מדרגות הוא בדיוק רודף אחרי הדיירים מקומה 5 לגבי התשלום החודשי. כשאתם שמים לב שהפרחים בגינת הבניין מתו ממזמן, הוא מנסה לתפוס את הגנן שלא עונה. אין ספק כי הטיפול בענייני ניהול הבניין הפך למשימה של ממש – שכיום כבר קשה לעשות אותה בהתנדבות.

השלב הראשון אם כן, הינו ההבנה שיש צורך בשינוי. זה לא תמיד פשוט, בייחוד לדיירים הותיקים שבבניין – אך אחרי שעוברים את השלב הזה, השלבים הבאים כבר פשוטים הרבה יותר. לרוב, שלב זה מגיע מדיירים שמאסו בשיטה הישנה ומשוועים לניהול אחר: מקצועי יותר.

 

שלב ב': זה הזמן לחפש את המקצוענים

כשתתחילו לחפש את האופציה החלופית שלכם, תגלו שהשוק מוצף בחברות שמציעות שירותי ניהול בניין, זאת עקב מגמה הולכת וגוברת של ריבוי בנייה לגובה. בשני העשורים האחרונים ניכר כי יותר ויותר דיירים עוברים מניהול של ועד בית מסורתי לניהול באמצעות חברת אחזקה חיצונית. הסיבה העיקרית היא שתפקיד ועד הבית הוא התנדבותי אך טומן בחובו התעסקות רבה הכוללת טיפול בתקלות ומענה מיידי לדיירים ואנשי מקצוע – וככל שמדובר בבניין גבוהה יותר, רמת המעורבות והעיסוק גדלה בהתאמה.

בדיוק לשם כך קמו חברות ניהול בתים משותפים. חברות אלה עתידות לתת מענה מקיף לצרכים השוטפים של הבניין: טיפול בגינה, אזורים ציבוריים נקיים ומטופחים, ניקיון חדרי מדרגות וטיפול ותחזוקה של המבנה. חברת ניהול טובה מספקת שקט נפשי ואיכות חיים לדיירים, אשר יודעים שהם נמצאים בידיים טובות ואמינות.

 

שלב ג': חתימה על חוזה

כל ההחלטות התקבלו, כל הדיירים נתנו את הסכמתם ומסקר שוק בררתם מספר קטן של חברות ניהול בתים משותפים שנראות מקצועיות ואמינות. כעת, נותר לחתום על חוזה מול החברה – ולהעביר אליה את סמכויות התפעול והאחזקה של המבנה. בשלב זה, חשוב לוודא כי החברה אכן עונה לצרכים של הבניין, וכי הביקורות עליה חיוביות.

בשלב זה נייעץ לכם לדבר עם דיירים בבניינים אותם מנהלת החברה: האם הם מרוצים? האם הבניין נראה מטופח? האם ניקיון חדרי המדרגות בבניין לרוחם? שאלות אלו יעזרו לכם לגבש עמדה לגבי יעילותה ואמינותה של חברת הניהול מפי דיירים קיימים שלה.

 

ולסיכום, נאמר כי בחירת חברת ניהול בתים משותפים טובה ומקצועית בהכרח תשפר את איכות חייכם, תספק לכם שקט נפשי וסביבה נקיה, בריאה ומשגשגת. נוסף על כך, קחו בחשבון שחברת ניהול משמרת את הנכס בו אתם חיים: תקלות מטופלות זמן על ידי אנשי מקצוע, ישנו טיפול מונע לנזקים, ניקיון שוטף ותחזוקה של הגינות והחללים הציבוריים.