ניהול בתים משותפים היא עבודה הדורשת השקעת זמן ויכולות ניהול ברמה גבוהה. לצד עבודה מול הדיירים קיים גם הצד השני אשר דורש ניהול ופיקוח על ספקים אשר מעניקים שירותים שונים הנדרשים לצורך תחזוקת הבית. מדובר בעבודה הדורשת יכולות ניהוליות, ידע טכני והשקעת זמן לא מועטה. ישנם בתים, בהם אין בנמצא דיירים אשר מסוגלים או מעוניינים להשקיע את הזמן, הידע והכישורים הנדרשים על מנת לטפל בבניין באופן משביע רצון, לצורך כך קם הרעיון של חברת ניהול ועד בית אשר למעשה מחליפה את ועד הבית הקיים ועובדת מולו בסיפוק כל הצרכים המתעוררים.

איך מתנהלת עבודה מול הדיירים עם ניהול ועד בית חיצוני?

עבודת ועד בית חיצוני מול דיירים כוללת שני היבטים עיקריים: מענה לקריאות שעולות מכיוונם של הדיירים, וגביית מסי ועד הבית. ניהול ועד בית חיצוני קובע בשיתוף ועד הבית הקיים את גובה מיסי הועד אשר יש לגבות מהדיירים. גם כאשר יש ועד הבית לא מתפקד, ניהול ועד בית חיצוני יכול להחליף ולבצע את עבודתו: גובה המיסים נגזר מההוצאות הצפויות בטיפול בבניין כגון הוצאות ניקיון, גינון, ביטוח, שירות מעליות, חשבון חשמל וכיוצא בזה. כל בניין קובע איך לחלק את אופן גביית המיסים בין הדירות השונות. החוק קובע ברירת מחדל הנגזרת מיחס השטחים הציבוריים הרשומים בטאבו לכל דירה אך ניתן לשנות קביעה זו בתקנון הבית המשותף או על ידי החלטה באספת דיירים.

סוג אחר של עבודת ניהול ועד בית חיצוני מול הדיירים כוללת מתן מענה לקריאות שמקורן בדיירים עצמם. חברת ניהול ועד בית מחזיקה אתר המאפשר פתיחת קריאה באופן עצמאי על ידי דיירי הבית 24/7. כל קריאה כזו מטופלת על ידי חברת הניהול בזמן קצר על ידי הנגשת בעל המקצוע המתאים למתן פתרון לבעיה, תוך עירוב וקבלת אישור מדיירי הבניין במקרים הנדרשים. כאשר יש ועד בית לא מתפקד – ההחלטות הגדולות עוברות לאספת הדיירים, כאשר יש ועד מתפקד – ועד הבית יכול לקבל החלטות בשם הדיירים ולתת ישירות אישורים כנדרש.

כיצד חברת ניהול ועד בית חיצוני עוזרת עם המיסים?

ועד בית חיצוני נרתם למשימה במספר אופנים:

  • תכנון התקציב השנתי – חברת ניהול ועד בית חיצוני מרכזת את הידע הנוגע לטיפולים שוטפים הנדרשים בבניין דוגמת ניקיון שוטף, גינון, ניקוי שנתי של מאגר המים או בדיקה בטיחותיות חצי שנתית של המעליות בבניין.  ועד בית חיצוני יכול לעזור בתכנון התקציב השנתי הנדרש לתחזוקת הבית. 
  • חישוב חלוקת דמי ועד הבית – בהתאם לתקציב השנתי שנקבע אותו יש לאשר באספת הדיירים ובהתאם לאופן החלוקה הנהוג בבניין, ניהול ועד בית חיצוני יכול לקבוע מה הוא הסכום החודשי שעל כל אחת מהדירות לשלם.
  • גביית דמי ועד הבית – גבייה היא הליך שלעתים גורם למתיחות בין שכנים. ניהול ועד בית חיצוני פותר את דיירי הבניין וועד הבית ממתיחות זו בכך שהוא לוקח על עצמו את מלאכת הגבייה על כל הכרוך בה, כולל הפעלת גורמים משפטיים במידה ומתעוררים קשיים.
  • דיווח – ריכוז דיווח מצב התקדמות הגבייה, חובות קיימים ואופן הטיפול בהם הן באופן שוטף והן לצורך הצגה באספת הדיירים השנתית.

תפקידו של ועד בית חיצוני בעבודה מול ספקים

ניהול בית משוטף דורש עבודה רבה מול ספקים שונים: עובדי ניקיון וגינון, אנשי ביטוח, חשמלאים, מנעולנים, אינסטלטורים, עובדי קבלן וכן ספקים הנותנים שירותים ייחודים כגון בדיקת ציוד כיבוי אש, ניקוי מאגרי מים, טיפול בגנרטור וכדומה. 

לחברת ניהול ועד בית חיצוני ישנו יתרון בניהול משא ומתן לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית לדיירים כיוון שוועד בית חיצוני שכזה נותן שירות לבתים רבים ולכן כח הקנייה שלו רב יותר. נוסף על קבלת מחיר טוב יותר לעבודות השונות, ניהול ועד בית חיצוני אחראי על פיקוח וליווי צמוד של עבודת הספקים לקבלת התוצאה הטובה ביותר, בזמן הקצר ביותר – עבור דיירי הבניין.

 

מחפשים חברה לניהול נכסים שתעשה לכם חיים קלים? מוזמנים ליצור קשר בטופס או במייל הבא: office@av-bait.co.il