ברשותכם דירה (או מספר דירות) בבניין משותף ואתם לא בטוחים כיצד לנהל את הנכס/ים. האם כדאי לשכור חברת ניהול בתים? או שמא להפקיד את הטיפול על אחד מבני המשפחה? ריכזנו לכם את המידע שעשוי לחסוך לך זמן רב, כסף ולא מעט דאגות.

 

כמעט כל מי שמשכיר דירה בבעלותו נתקל בקושי הזה בשלב כזה או אחר: החל מקבלת החלטות מקצועיות בצורה יעילה וכלכלית, תיקון תקלות בצורה מקצועית ומהירה ועד לגביית שכר דירה באופן חודשי. הטיפול הזה יכול להיות מעיק, בייחוד כשמנסים לשלב אותו יחד עם עבודה וחיים פרטיים. חברת ניהול בתים בתל אביב (ובעצם, בכל עיר אחרת בארץ) דואגת בדיוק לזה: מספקת לכם שקט כאשר אתם נדרשים לתת מענה מהיר לדייר שלכם.

 

איך חברת ניהול בתים עובדת?

ברגע שאתם חותמים חוזה עם חברת ניהול בתים, כלל הטיפול בנכס עובר לידיים שלהם. משמעות הדבר היא שברגע שישנה תקלה – הדייר פותח קריאת שירות והחברה יוצאת לנכס (באישורכם) כדי לטפל בתקלה באופן מיידי. חברות ניהול בתל אביב, לדוגמא, מספקות את האינפורמציה החיונית כבר בשטח ומציעות את הפתרון היעיל ביותר לטיפול בתקלה. חברת ניהול טובה מטפלת עבור לקוחותיה באחזקת הדירה – החל מהרכבה ותיקון גופי תאורה ונקודות חשמל, מנעולים, חלונות, החלפת כלים סניטריים ותיקוני אינסטלציה, הרכבת ריהוט, תליית מדפים ותמונות, מראות, וילונות, התקנת TV ועוד.

 

שקיפות, אמינות, זריזות: כל הדברים שצריך לבדוק לפני שחותמים חוזה עם חברת ניהול בתים

לפני שאתם סוגרים חוזה, חשוב לוודא את המוניטין של חברת ניהול הבתים שבחרתם. אחד הפרמטרים החשובים לבדיקה הוא שקיפות החברה: האם התיקונים מתועדים? האם ישנה מערכת המתכללת את כלל הטיפולים בנכס? במידה וכן, הדבר עשוי לחסוך עלויות גבוהות. מערכת שקופה נותנת מענה אנושי ומקצועי ומספקת לבעל הנכס זמינות מיידית לפתרון מקיף. מערכת שכזו נוחה לא רק לבעל הדירה, אם כי גם לדייר: היא לא מצריכה התעסקות עם ספקים והצעות מחיר, ובסוף.. אתם משלמים הכל בחשבונית אחת (לאחר וידוא הפרטים והתיקונים) תענוג, לא?

 

עמלת הניהול של חברות ועד בית בתל אביב

עמלות הניהול משתנות, אך העמלה המקובלת בקרב רוב חברות ניהול הבתים בארץ נעות סביב חודש שכירות (אך משתנה בהתאם לסוג הנכס, רמת המורכבות שלו והקשיים הכרוכים בניהולו). חשוב לדעת כי עמלת הניהול נגבית מההכנסות בפועל – כך שאם במקרה הנכס אינו מאוייש, גם חברת ניהול הבתים מפסידה מכך.

 

ולסיכום: חמשת הטיפים לזיהוי חברת ניהול בתים מקצועית

  1. בדקו כמה זמן החברה קיימת בשוק – ככל שהחברה ותיקה יותר, כך עולה הסבירות לרמה מקצועית גבוהה יותר.
  2. בדקו את דמי הניהול של החברה: עשו סקר שוק אל מול חברות ניהול בתים אחרות.
  3. לכל חברת ניהול תחום התמחות שונה. בדקו מה תחום ההתמחות של החברה שבחרתם וודאו שהוא תואם לצורך שלכם.
  4. חשוב מאוד: בדקו האם התשלום הוא גם בעבור התקופות בהם הנכס עומד ללא שוכרים!
  5. בדקו מהו הזמן הממוצע לטיפול בתקלות. בנוסף, במידה ולחברה יש מערכת מעקב ONLINE – יתרון גדול.