ועד הבית הוא הגוף האחראי למתרחש בבניין המגורים 24/7, ותחומי האחריות שלו רבים ומגוונים. כשועד הבית מתפקד, הדבר מתבטא בניהול טוב ואחראי של הבניין – דבר המשפיע על איכות חייהם של הדיירים בו. אך מה עושים שועד בית לא מתפקד?

ועד הפועל כיאות מקפיד לגבות מדיירי הבניין את תשלומי הוועד הקבועים, ולהכין תקציב מסודר לאופן החלוקה של המזומנים הנגבים. מטרת התקציב היא לחלק את הכספים לאחזקה, לתיקון ולטיפול השוטף בבניין, לשם שמירה על יופיו, יציבותו וניקיונו. רוב הפעמים, ועד הפועל נכונה גם מייצר קרן של מזומנים ושם אותה בצד, למקרה של "הפתעות לא נעימות" כמו התפוצצות של צינור או בעיה בחיבורי החשמל או התקשורת. ועד בית לא מתפקד הוא ועד שמזניח את כל תחומי האחריות שלו, אינו משקיע בתחזוקת הבניין ולא דואג לרווחת הדיירים. בטווח הארוך, ועד בית לא מתפקד עשוי לפגוע משמעותית באסתטיקה ובשרידות של המבנה, ואף להקשות על חיי הדיירים ושביעות רצונם.

 

מדוע ועד בית לא מתפקד?

מצב של ועד בית לא מתפקד יכול לקרות לכל בניין, גם לקבוצת הדיירים המגובשת ביותר. פעמים רבות, הדבר נובע כתוצאה מפרישה של מנהל ועד הבית בבניין או עקב אי-הרצון של אף אחד מן הדיירים בבניין לקחת אחריות על האופרציה ולתפעל אותה "לפי הספר". בסופו של דבר, נוצר מצב בו איש אינו מפקח על ועד הבית וכיוצא מזה, על המתרחש בבניין: הגננים, חברת הניקיון, פעילות המעלית, חוזק המבנה עצמו ומצב מערכות הצנרת, הגז, התקשורת והחשמל. הפעילות של ועד בית המתפקד היטב אף כוללת איתור של דרכים לחסוך כספים ולשפר את רמת החיים של הדיירים. כאשר ועד הבית שאנן, לעיתים קרובות מתפספסות הזדמנויות פז שעשויות לשפר את חיי הדיירים בפרט והמבנה בכלל, לרבות החלה של פרויקטים כמו תמ"א 38.

 

יתרונות ועד בית חיצוני

עד היום, רוב ועדי הבית היו מורכבים מנציגים נבחרים מתוך דיירי הבניין. הדבר נבע מתוך האמונה שהדיירים שגרים במבנה יעשו את המיטב כדי לשמור על נראות ואיכות המבנה בו הם חיים. עם זאת, עקב מחסור בזמן ואדישות לבניין, כיום רוב הדיירים אינם מעוניינים לקחת על עצמם את האחריות הזו, וכתוצאה מכך לרוב ועד בית לא מתפקד ותפקיד ניהול ועד הבית "נופל בין הכיסאות".

ועד בית חיצוני אינו מנוהל על ידי נציגים מתוך הבניין עצמו, אלא ממונה על ידי דיירי הבניין ומספק את שירותי הוועד בעבור תשלום הוגן. ועד הבית החיצוני מתמחה בניהול מבנים לפי סמכויות ועד הבית ולאחר שנים של ניסיון, ידע ומקצועיות בתחום, נהנה לספק למבנה את כל צרכיו בזמן ועם התוצאה הטובה ביותר.

ועד בית חיצוני תמיד מתפקד, וזמין לשאלות ולבקשות של דיירי הבניין בכל יום בשנה. הוועד אחראי על תהליכי הגבייה והניצול של כספי הוועד, ומציג את כל הנעשה שלב-אחר-שלב בצורה שקופה וברורה, הזמינה לכל דייר בבניין. אם מתגלה תקלה או בעיה פתאומית במבנה, ועד הבית החיצוני שולח אנשי מקצוע לתיקון הבעיה במהירות הבזק, ומקפיד ליידע את דיירי הבניין כי התקלה טופלה היטב וכעת ניתן לשוב לשגרה.  

 

למה כדאי לבחור בועד בית חיצוני?

ועד בית פנימי אמנם נחשב לסטנדרט עד היום, עם זאת מדובר בשיטה מעט מיושנת, שפחות מתאימה לחיים הכאוטיים והמורכבים של המאה ה- 21 ופעמים רבות מובילה אל ועד בית לא מתפקד ומלא תסכול. כאשר לכולם יש עבודות, ילדים וסידורים, לעיתים קשה להצליח לעצור לרגע ולהתמקד בצורכי הבניין בו אנו גרים, ושאננות בנושא פוגעת אך ורק בנו ובאיכות המבנה שלנו בטווח הארוך.

תפקידו היחידי של ועד בית חיצוני הוא להביא לניהול נכון ומהיר של המתרחש במבנה, ובזכות זאת יש לו את כל הזמן שבעולם לשים לב לקלקולים ובעיות במבנה, לפקח על הפעילות השוטפת בו ולשמוע כל תלונה או בעיה שעולה מצד הדיירים.

אף יש לציין שוועד בית חיצוני מסייע למנוע ריבים או ויכוחים בין דיירי הבניין, שעשויים להוביל לתחושות לא נעימות ואווירה לא טובה במבנה. במקרה ומתעורר ויכוח בין הדיירים, ועד הבית החיצוני אף מסייע לפייס אותם.

מחפשים חברת ניהול שתעשה לכם חיים קלים? מוזמנים ליצור קשר בטופס או במייל הבא: office@av-bait.co.il