הזמנים השתנו, החיים השתנו, צורת הבנייה השתנתה – וספק אם היום יש הרבה מתנדבים בקרב הדיירים המוכנים להיות בתפקיד ראש הוועד. תפקיד זה הוא בעל אחריות רבה, הדורש זמן, כסף וגם לא מעט דאגות. מתי כדאי לפנות לחברת ניהול בניינים, ומה המחיר לניהול בתים משותפים? יצאנו לבדוק.

החיים המודרניים, צפיפות האוכלוסין והדרישה למגורים בערים הובילה לבנייה מסיבית של בנייני מגורים המכילים מאות דירות. צורת מגורים זו דורשת ניהול אינטנסיבי ויעיל – ניהול של חברה מקצועית בעלת ידע, ובעיקר זמן, לניהול הבניין והדירות שבתוכו.

 

מה תפקידן של חברות ניהול בתים משותפים?

 

חברת ניהול בניינים פוטרת את צורך הדיירים לטפל בתחזוקה שוטפת של הנכס. דיירים אלה משלמים לחברה חיצונית, אשר מתחייבת לדאוג ולפתור את כלל בעיות הבניין: החל מבעיות צנרת וחשמל ועד לייעוץ וליווי מקצועי בתחום ביטוח המבנה המשותף. חברות ניהול אלו יעילות במיוחד בבתים משותפים של 10 קומות ומעלה – כאשר ישנו קושי אמיתי בהתמודדות הדיירים עם ניהול הבניינים, התקלות והתחזוק השוטף.

תפקידה של חברת ניהול בתים משותפים הוא לדאוג לבניין מא' ועד ת'. תחזוק הבניין כולל בתוכו נדבכים רבים: גביית כספים מהדיירים, אבחון וניתוח תקציב מתאים לועד הבית, אחזקת המבנה עפ"י תוכנית אחזקה שנתית, שירותי ניקיון וגינון ואף מנהל בניין צמוד. חברת ניהול בניינים מקצועית צפויה להזיל את העלויות החודשיות לדיירים ולשמור על שווי הנכס לשנים הבאות.

 

ניהול בתים משותפים מחיר: הדברים שחשוב לדעת

 

טווח המחירים של חברות ניהול בניינים הוא רחב ומשתנה מנכס לנכס, בהתאם למורכבות הטיפול, סוג הנכס והקשיים הכרוכים בניהולו כאשר חלק מהחברות יפרידו את דמי הניהול מהוצאת התחזוקה השוטפת בעוד חלק יכללו אותם בסכום הכולל. לפני חתימת החוזה, חשוב שתוודאו בדיוק על מה אתם משלמים, ומה מובטח לבניינכם כחלק מהתשלום. זכותכם לדעת במדויק מה הן הוצאת התחזוקה ומה גובה דמי הניהול – ובשלב חתימת החוזה רצוי להגיע עם סקר שוק מקדים.

באופן עקרוני, חברת ניהול הבתים המשותפים צפויה לעשות שימוש בכספי הדיירים, ועל כן מומלץ לדרוש ערבות בנקאית ו/או בטחונות אחרים כנגד כספים אלו. לחלופין, ניתן לדרוש שהכספים יופקדו בחשבון בנק נפרד שלנציגות הדיירים תהיה בו זכות חתימה יחד עם חברת ניהול הבניינים. חשוב לוודא ולקבוע מראש מה הן ההוצאות שחברת ניהול הבניינים רשאית להוציא, ולבקש מעקב (עדיף ONLINE) על הוצאות שותפות ותיקונים נדרשים.

 

ולסיכום,

חברת ניהול בתים משותפים אכן צפויה להקל על חייכם, כמו גם לחסוך בכסף וזמן רב. אך עם זאת, חשוב לוודא בבחירתכם כי אתם בוחרים בחברה מקצועית עם מוניטין חיובי – חברה שתשמור על שווי הנכס שלכם ותדאג לאיכות חייכם ולסביבה בה אתם גרים.